23 juli 2016

5/5 - I'm coming home

Fem femtedelar idag, och cirkeln är sluten. Fem veckor har jag varit borta hemifrån. Trettiosex dagar. Känns overkligt att det är fem veckor sen jag flög iväg till New York. Overkligt att det är så länge sen vår trek började. Tiden har gått så otroligt fort, och jag har hunnit se och uppleva så himla mycket. Men samtidigt känns det som evigheter sen jag åkte iväg. Jag har haft bra dagar och jag har haft dåliga dagar, men mestadels har jag verkligen trivts och verkligen sugit in allt omkring mig. Jag har aldrig ångrat att jag åkte, men däremot har jag nog tvivlat en eller femton gånger på längden på min resa...

Idag har dagen kommit då jag påbörjar min resa hemåt. Hemresan, som jag räknat ner för varje dag, i fem veckor. Säg vad ni vill, men borta bra, hemma bäst stämmer nog för mig! Som jag har saknat min egen säng, min egen soffa, mina egna saker. Ja, bara det faktum att ha kläderna i ett klädskåp och inte i två reseväskor som man ska släpa med sig överallt... Riktig mat, att bara ligga och göra ingenting och inte behöva ha dåligt samvete för det, Fazers choko, kolla serier en hel dag, balkongmysa, ja listan på saker jag saknat kan göras oändlig. Men allra mest har jag förstås saknat er, människorna i mitt liv, som bara väntat och väntat (hehehe) där hemma. Ni har funnits med mig i tankarna varje dag.

Men nu händer det alltså - I'm coming home! När ni läser detta sitter jag redan på ett flygplan hem, hoppeligen... Hemresan började idag, lördag morgon, 6:15 vid LAX flygfält. Flyger till JFK i New York (cirka 5,5 h flygtid och genom tre tidszoner, alltså + 3 h), tre timmars väntetid då jag ska hinna hämta ut min väska, byta terminal och checka in väskan igen, och så flyger vi iväg mot Helsingfors 17:40 (cirka 8,5 h flygtid och genom sju tidszoner, alltså + 7 h). Landar i Helsingfors på söndag morgon vid åttatiden. Tyvärr måste jag vänta hela sex(!) timmar på flygfältet i Vanda innan jag får boarda planet till Vasa. Men den som väntar på nåt gott.. Då återstår cirka en timmes flyg och så är jag så gott som hemma! Om allt går som planerat borde jag alltså stiga in genom min egen dörr ungefär klockan fyra imorgon på eftermiddagen.

Wish me luck and see you soon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar