8 juli 2016

Lite om Trek America och min grupp

Så någon kanske uppmärksammade att jag ordnade/ordnar (ni får nog ännu skriva in om det är nåt ni undrar över!) en liten frågestund här på bloggen. Har fått några frågor, som jag ska svara på vid tillfälle. Tänkte ta den första frågan först, eftersom den är ganska lätt för mig att ge svar på. Det är egentligen flera frågor, och det var anonym som undrade så här:

"Varifrån är dom andra som är med i er roundtrippgrupp? Är ni alla i samma ålder eller är åldersgaffeln stor? Vad är det för organisation som ordnar den där roundtrippen? Vad är det bästa hittills?"

Och det ska jag försöka svara på nu!

Företaget jag är på resa med heter Trek America, och det mesta om dem kan ni läsa på deras hemsida, här. Kort och gott så är Trek America ett företag som ordnar ledda resor runtom i USA. Själv valde jag "Northern BLT", där BLT står för budget lodging trip, alltså bor vi på hotell, motell och i stugor. De flesta resorna som ordnas är dock campingresor, men kände mig inte riktigt redo för tre veckor i tält, om än det hade varit aningen billigare... Northern står för den norra delen av USA, vi åker alltså från New York till Los Angeles genom de nordliga delarna av landet. Några av mina medresenärer är på Grand BLT, alltså gör de en roundtripp, medan vi bara åker halva vägen, alltså kust till kust. De fyra som fortsätter kommer dock att byta tour leader efter våra 21 dagar tillsammans, och sammansluta sig med några andra som bokat in sig på Southern BLT.

Vi är nio stycken i min grupp, plus vår härliga tour leader Liz. Tre killar och sex tjejer, yngsta är 22 och äldsta är 35 (två som är 22, två som är 25, tre som är 28, en som är 32 och en som är 35). Det som är bra med Trek America är att åldersgränsen på dessa resor är 18-38, alltså är det i regel ganska likasinnade mänskor i samma ålder som åker på trek tillsammans. I min grupp är alla andra från Storbritannien, lilla jag från Finland, och vår ledare/chaufför Liz är från New Jersey. Så för det mesta känner jag mig faktiskt lite utanför, när de pladdrar på om sina engelska grejer, och jag inte riktigt hänger med.. Men det är ett riktigt bra gäng, och vi har hittat vår grej och blivit rätt sammansvetsade ändå. Så det har gått smärtfritt! Över förväntan faktiskt, fast vi är tillsammans nästan 24/7.

Vad som varit bäst hittills ska jag ta och svara på i ett annat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar