5 april 2015

I soffbordens magiska värld

Som ni kanske vet så har vi för bara några dagar sen beställt en ny soffa till vardagsrummet. Vad jag fått tänka på nu i efterhand är att vårt nuvarande soffbord inte kommer att passa med den nya soffan.. Vi har för tillfället ett stooort vitt Lack-bord, som jag köpte av Madde för 15€ när vi flyttade hit. Eftersom vi haft en 3-sitsig "rak" soffa har det funkat bra, det har varit riktigt rymligt och funktionellt. Stilrent också. Nå, nu kommer vi ju ha 2-sits + divandel, om man ser det så, och då blir ju soffbordet alldeles för stort. Alltså behöver vi nytt soffbord!

Har kikat runt lite på nätet nu och sökt inspiration. Dock har jag lite hårda krav.. Det ska vara 1. Snyggt 2. Gärna vitt 3. Max 80 cm brett 4. Helst ha ett undre plan 5. Billigt 6. Gärna runt. Eftersom det inte finns några såna bord på nätet (eller jo det finns, men de kostar typ 400€) så funderar jag hårt på att tillverka eget. Jag har fortfarande en gammal ladudörr som står under biltaket hemma i Jutas. Av det kunde jag såga lite mindre delar, och så får Kalle svetsa ben till. Men sen kunde jag också tänka mig att ha en gammal kista som soffbord. Eller såga till en gammal spegeldörr och spika det till ett bord, sådär som på bostadsmässan. Eller eller eller... Jaja, här kommer i varje fall några snyggingar till soffbord:

Fåå sii tå va e var till!

1 kommentar: