9 februari 2014

The day after

 Igår gjorde Kalle, jag och Heidi egna hamburgare (part 2). Betyget blev för min del inte lika högt som för part 1, men visst smaskade jag i mig med god aptit ändå! Recept på kommande.
 Revypremiären blev en succé utan dess like. Publiken var suverän, vi gjorde knappt bort oss och feelisen var på topp. Känslan när man hör människor skratta åt det man säger eller gör - otroligt belönande! Fick alla dedär fritidslösa timmarna att betyda nåt. TUSEN TACK hela gänget för en tiopoängskväll! 9 shows to go.
 Efter maten bjöd scenkillarna på egen show.
 "Vilka organ i kroppen finns det två av?"
"Kisarin"
(ni vill it veta...)
 Sen framförde vår kära regissör Alfred en sång om att skriva revvylåtar. Klockrent.
 Och så dansades det.
 Och musicerades, of course.
 Och så uppträdde vi lite till.
Och dethär är jag i en månad framåt: Nils-Mimmi. I en revy nära dig.

Idag är det segt. Gick och lade mig klockan halv sex. Slocknade bums jag lade huvudet på kudden. Slog upp ögonen runt nio för en vessapaus och hittade -vad annars- sambon på vardagsrumssoffan med tv, musik och lampor igång. Såklart. Släckte, låste dörrar och kröp ner tillbaka under täcket. Slog slutgiltigen upp ögonen 13:30. No regrets... Idag har vi alltså inte gjort så mycket. Kollat film. Tvättat några maskiner tvätt. Handlat chips. Slötittat på OS. Filmen vi såg hette Escape Plan och var helt fenomenal. Den ska ni absolut ta och spana in tycker jag! Action och mystiska grejs i ett. Och starka gamla gubbar som bäst. 

På tal om chips(?) så ska jag inte äta chips nu förrän min födelsedag, hade jag tänkt. Ska se då hur det lyckas... 2 månader är ju inte så farligt, eller hur? Har lagt märke till att de första två veckorna efter en chipspåse är svårast. Då suger det till i chipstanden hela tiden. Men bara jag uthärdar så försvinner suget, och sen när jag väl får äta chips igen (en gång i månaden) är jag knappt sugen. Förutom dagar som denna... Så, challenge accepted! Hade tänkt gymma ikväll också men känner mig inte alls i skick för det, tyvärr. Men imorgon är det back on track med träning och mat. Nu är det bara revy på helgerna och det är ju inte så farligt tidsödande. Gymmet here I come again! Och mera sallad på tallriken, mindre gött och absolut inget bröd. Såheså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar