24 februari 2014

Mellanlandar i Jutas

Inget sportlov för mig, alltså. Eller jo, på fredag är jag ledig. Statistiken över barn i vård denna vecka är inte särskilt hög, så lite ledigt åt hjärnan har jag åtminstone fixat. Idag hade vi t.ex. bara fem barn. På hela dagis.  Så ett rätt skönt 8:20-15:40 skifte tog jag mig igenom. Startade upp Vita Faran och så raka spåret till Nykaabi. Grävde i föräldrarnas kylskåp och lyckades hitta en skinkpanini. Hoppade sen i ridkläderna och bilade Navaran till stallet. Ut en sväng på klottiga vårvägar (kom igen, det är FEBRUARI!?!) med tant Elli. Hade sån bra fart på med allting idag att jag till och med var tillbaka i Jutas i så god tid att jag hann sätta mig vid datorn en stund. Tänk he! Jag som alltid brukar vara ute i sista minuter. Nu har jag i varje fall dragit på mig zumbakläderna och ska lifta med morsan till Jeppis. Känns som att jag kommer somna i bilen, ögonlocken är  rätt tunga... Kanske inte världens bästa idé att ha fullt program både söndag och måndag? Nå, imorgon har jag däremot nada program, så då får jag väl slappa på soffan bäst jag vill.

Längtar efter sommar och sol och brunt pepparkaksskinn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar