7 december 2016

Tid för vila

Ibland får man helt enkelt skjuta fram sina planer och bara sätta sig tillrätta i soffan och pusta ut en kväll när det ges möjlighet. Den här hösten har varit väldigt fullspäckad för min del. Det är inte många vardagskvällar jag själv kunnat välja hur jag ska spendera tiden, utan det har oftast varit inbokat något möte eller nån kurs jag har behövt närvara på. Ni vet, with great power comes great responsibility... Haha, nånej, men visst märks det att jag "stigit i rang" på jobbet, och fått mera uppgifter. Har liksom inte hunnit bara vara sådär jättemycket den senaste tiden. Och idag kom det lite ikapp mig.

Efter den aktiva gårdagen (som ju skulle vara en ledig dag...) kände jag mig riktigt trött när alarmet ringde strax efter sju i morse. Har gått lite på sparlåga på jobbet, och när jag kom hem vid fyratiden var jag riktigt trött. Packade in några julklappar och tillredde dagens middag, och sen var planen att gå på gym än ikväll. Men det fick jag nog snällt skjuta upp tills imorgon. Kände mig så otroligt urvriden att jag nästan somnade på soffan när Sebastian och jag vilade på maten med lite YouTube-klipp. Så nu tände jag i stället några ljus och virade in mig i filten. Tänker inte göra ett skit mer ikväll. Ja förutom kanske att komponera ihop ett nytt gymprogram så jag faktiskt kommer mig till Gnistan imorgon, sätta upp dagens julkalenderlucka, och kolla ett avsnitt Blindspot innan läggdags. Och så var den dagen förbi.

Just nu längtar jag otroligt mycket efter jullov. Då ska jag verkligen passa på att bara vila! Okej, känner jag mig själv rätt så springer jag ändå hit och dit och bokar in kompisdejter och shoppingrundor var och varannan dag.. Men bara känslan av att veta att jag har sjutton(!) lediga dagar att se framemot i julhelgen får mig att känna mig åtminstone liiite mindre stressad. Om det är något jag lärt mig de senaste åren så är det att man absolut inte får glömma att boka in tid för vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar