3 december 2016

Kundkväll vid Amalia

I torsdags hade jag och Madde bjudit in några vänner, släktingar och bekanta till en kundkväll vid blomster- och inredningsaffären Amalia i Nykarleby. Det var tredje året nu som jag spenderat en kväll där inför julen. Och lika mysigt var det i år igen! Vi fick gå runt och titta i lugn och ro, blev bjudna på glögg och pepparkakor, choklad och vindruvor, och sen fick vi handla till rabatterat pris och delta i utlottningen av en vacker vinterbukett. Tyvärr blev jag inte vinnaren i år... Men några saker fick jag ändå med mig hem efter kvällen. Och lite mer julstämning kom jag hem med på köpet!

Denna bukett önskar jag mig inför julen.......
Några av kvällens deltagare; Linn, Cila, Nathalie och Madde.
En liten hyacintplantering hittade hem med mig...
... och en stor hyacintlök med flera små lökar i sig. Ska bli intressant att se hur denna utvecklas! Hade ingen passlig kruka, så tyckte den fick flytta in i min tekopp, som passligt nog också är från Amalia.
Köpte en hållare till kaffefilter, bara för att det är mycket snyggare än en tråkig låda.
Och så en liten gran till sovrummet. Förra året tänkte jag nästan inte få livet av en likadan gran, så får se hur det går i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar