21 december 2016

Lucka 21: Rocky road

Tre dagar till julafton, och jag har givetvis tillverkat julens bästa godis - rocky road! Möjligt att jag publicerat detta recept nån gång tidigare, men tycker i så fall att ni behöver få en påminnelse. Så enkelt, så gott, så onyttigt. Rocky road förknippas verkligen med julen för mig. Det var när jag började fira jul tillsammans med Kalle och hans familj som jag först blev bjuden på detta underbara julgodis, och sen dess har jag också gjort det själv varje år. Förra året blev jag till och med tvungen att göra två omgångar, för att den första tog slut innan julafton... Heh. I år har jag varit förutseende och sparat det till "sista minuten", och dessutom frusit in hälften, så det inte ska vara så lättillgängligt. Men behöver jag säga att vi redan ätit upp första halvan? Och jag gjorde godiset igår.......


Du behöver:
- 600 g choklad (jag använder mörk bakningschoklad)
- 2 nävar minimarshmallows
- 2 påsar Dumle
- 3 dl salta nötter
- 1 dl skalade pistagenötter

> Smält chokladen över vattenbad
> Dela Dumlekolorna på hälften
> Blanda ihop de torra ingredienserna, rör ner i chokladen
> Bred ut cirka 1-3 cm tjockt i en form med bakplåtspapper
> Låt stelna i kylskåp

Nami!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar