14 december 2016

Lucka 14: Våfflor

I kväll har vi julfest på jobbet, så därför har jag tidsinställt en lucka åt er denna onsdagsafton. Tänkte faktiskt dela med mig av ett recept jag använde på jobbet för nån vecka sen, när det var min tur att göra mellanmål. Receptet hittade jag i vår receptmapp på dagis, men det var en googlad, utprintad version, som jag kanske inte trodde så hårt på. Men det visade sig vara det bästa receptet jag nånsin använt för att göra detta goda mellanmål. Vad jag talar om? Våfflor, förstås!

Brukar det inte vara så för er också, att ni gör en våffelsmet, men sen blir våfflorna bara disktrasor när de varit i våffeljärnet? Så har det åtminstone alltid varit för mig. Den smeten jag använde på jobbet gav väääldigt bra våfflor, satte dem bara på ett ugnsgaller att svalna innan servering, så var de perfekt frasiga och passade utmärkt ihop med grädde och jordgubbssylt. Nästa gång jag blir sugen på våfflor hemma ska jag definitivt använda denna smet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar