20 december 2016

För få timmar på dygnet

Nå hej påå edar! Här sitter jag i soffan och lyssnar till diskmaskinens surr. Väntar ivrigt på att det ska ringa på dörrklockan, för idag väntar jag nämligen finbesök! Gästerna har jag inte träffat på ett halvår, och de är så efterlängtade såååå. Pratar förstås om Tees och hennes smågrabbar, som äntligen är hemma i Finland på visit!

För övrigt så tänkte jag bara rapportera att dygnet har alltför få timmar denna vecka. Har så himla mycket jag borde, måste och vill hinna med, och tiden räcker inte riktigt till. Två dagar kvar på jobbet. Femton jullimpor att baka. En julgran att ta in och klä. Julfridskonsert att gå på. En julklapp som jag fortfarande har på hälft. Julstäda hela hemmet. Och sen också försöka njuta av juletiden däremellan. Ikväll ska vi ha julkaffe med personalen. Det ser jag framemot! Massor av gott, lite julklappar och samvaro såhär inför lovet. En avslutning på höstterminen och en blick framåt mot våren. He blir bra he!

Mina senaste från Instagram:
(heimimmi heter jag där)
 Vår nya sänggavel! Hejmlaga, dessutom. Och doftar fortfarande skog.
 Årets bästa julgodis, rocky road, åkte ner i lådan idag.
 Visste ni att jag älskar hyllor? För att de har rum för så mycket härlig inredning.
Ingen jul utan Amaryllis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar