10 december 2016

Lucka 10: Hotdog

Ibland när vi inte orkar göra lunch eller middag, eller om snåltanden värker på kvällen, så brukar vi köra ett lite onyttigare alternativ, nämligen hotdog. Det blir väl ungefär 1-2 gånger i månaden, och det tycker jag väl ändå är okej. När jag var i USA i somras provade jag på några olika hotdogar, men tycker ändå att min variant är den godaste. Faktiskt! Så nu ska ni få ta del av mästerkocken Mimmis tips för att få den ultimata smakupplevelsen... med en hotdog. Dagens lucka, varsågoda:

 Det bästa brödet är definitivt dessa små hotdogsemlor. Som det står på påsen, passar perfekt i munnen!
 Tidigare brukade jag köpa helt vanlig skalfri knackkorv och värma i mikron, men Basti har lärt mig att tycka om stekt chorizo. Ger betydligt mer smak!
Oftast lägger jag i en ost innan jag sätter bröden i mikron. Gärna en skiva Koskenlaskija paprika, men cheddarost funkar också.
 
Tidigare använde jag endast ketchup som tillbehör, men har lärt mig att tycka om amerikansk dressing och rostad lök till hotdogen också. 
Och så här kan en lunch/middag en helt vanlig lördag se ut då. Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar