12 december 2016

Lucka 12: Plommonkvarg

I kvällens lucka bjuder jag på ett recept som jag ofta gör efter träning. Det går att variera hur man bara vill, med bär, frukter, etc., men just nu är min absoluta favorit med plommonsylt i. Jag pratar förstås om kvarg. Vissa kanske äter en burk bara i sig, men jag brukar sätta i lite vispgrädde också för att få den rätta smaken. Hur enkelt som helst att göra, och passar bra både till frukost, mellanmål, kvällsmål eller som sagt efter träning. Nu i juletider lyxar jag gärna till plommonkvargen med några krossade pepparkakor, men inte alla gånger, förstås... Det är gott bara i sig! Gissa vem som längtar efter att komma hem från träningen denna afton och sleva i sig en stor skål med plommonkvarg. Yummie!


Du behöver:
- 2 burkar kvarg
- 1 burk vispgrädde
- 2-3 msk plommonsylt

> Vispa grädden och blanda sen ihop allt
> Vill du lyxa till, smula ner några pepparkakor i slutskedet
> Räcker till 3-4 portioner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar