2 september 2015

En favoritmånad

Och så var den här igen, en av mina absoluta favoritmånader - september. Visst tycker jag om sommarmånaderna också, men det är bara något alldeles speciellt med september. Sättet naturen förändras. Att det finns en slags krispighet i luften. Lövens vackra färger. Sensommarsolen över åkrarna. Och när jobb, skolor osv. har kommit igång igen efter ett välbehövligt sommarlov. Dendär känslan av att något nytt är på gång. Trots att höstmörkret hägrar i horisonten brukar jag vara riktigt positiv i september. Just för att det är så vackert och härligt. Sen när vi kommer in i oktober-november brukar jag bara vilja ta mitt pick och pack och lämna landet. Men september, det tycker jag om.

Några bilder från september ifjol:

Just denhär dagen, 2:a september 2015, har jag varit i jobb mellan halv nio och fyra ungefär. Cyklade till och från jobbet, men måste erkänna att det nästan var lite kallt idag! Får se hur det går att komma sig upp och ut på morgnarna framöver.. Fixade lappskojs till middag, och sen har jag suttit och printat och fixat med diverse NNSB-papper. Nu är jag också på väg på Rapakunkku-möte till Jepo om bara några minuter. Så en sån onsdag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar