28 september 2015

Tid, en bristvara

Jag vet inte hur det är med er, men åtminstone mitt dygn har alltför få timmar, mina veckor för få dagar och mina månader går mig förbi innan jag ens hunnit säga "rambambula". På torsdag är det oktober. OKTOBER? Nää, det var ju nyss semester, vårfest, jullov? Ni vet att jag tjatar på om detta ämne till led och lusta, men jag kan verkligen inte förstå hur tiden går så jäkla fort! Varje söndag skriver jag nästa veckas program i vår veckokalender i köket. Och varje vecka förvånas jag över att begreppet lugnare vecka inte verkar existera i min värld. När mina vänner frågar om jag har tid att träffas säger jag "jo, nästa vecka borde vara lite lugnare". Men sen på söndag när jag skriver in kommande veckas schema visar det sig att nähä, inte denhär veckan heller. Så gick det igår. Trodde att jag åtminstone hade kvällarna lediga, när jag nu börjat fylla jobbdagarna med föräldrasamtal. Men alltså.. nä. Verkligen inte. Såhär ser denna vecka ut, på ett ungefär:

Måndag - Jobb 9-16:45 + föräldrasamtal (kom hem 17:40), zumba
Tisdag - Jobb 6:45-13:45 + föräldrasamtal, handla, baka en tårtbotten, zumba
Onsdag - Jobb 6:45-13:45 + föräldrasamtal, besök av min lilla bagare, hoppeligen gym
Torsdag - Jobb 6:45-13:45, kanske gym, första hjälpkurs 18-21
Fredag - Eventuellt morgongym, jobb 9-16:45 + föräldrasamtal, pizzaperjantai hemma i Jutas
Lördag & söndag - Varmanstävling i Jurva

Så ifall ni undrar varför bloggen inte alltid är prio ett så kanske ni förstår lite bättre nu... Man kan ju fråga sig hur jag nånsin i världen ska kunna börja bygga ett hus, skaffa barn eller ens uppfostra en hund. Jaja. Priorities, priorities.
Nu iväg till Nykaabi och därifrån vidare till Jeppis på zumba. Helt klart det bästa med måndagar! En perfekt start på träningsveckan.

1 kommentar:

  1. Gick igenom din blogg idag för jag kom ihåg att du tipsat om några roliga filmer. Så sant! Tack för tipsen om Wedding Ringer :D

    SvaraRadera