27 september 2015

Spinning, en kort recension

Så en av mina gamla klasskompisar skickade och frågade av mig förra veckan ifall jag var intresserad av att komma på ett prova på spinning-tillfälle idag, i och med att hennes mamma ska börja som instruktör. Det visade sig att Linn fått samma meddelande, och vi beslutade snabbt att vi ska prova på, eftersom ingen av oss tidigare varit på spinning. Såhär gick det.

I bilen påväg till Jeppis:
När vi sätter oss på cyklarna och börjar trampa, och får höra att vi börjar med två uppvärmningslåtar:
 Efter första uppvärmningslåten:
Mitt i andra uppvärmningslåten, kollar läget med Linn:
När instruktören informerar oss om hur den första "jobbarlåten" är uppbyggd:
När vi börjar jobba i första jobbarlåten:
Känslan efter första refrängen i första jobbarlåten:
Känslan efter genomförd första jobbarlåt:
När jag inser att vi inte ens kört halva passet ännu:
När instruktören frågar hur det är med oss:
När instruktören informerar oss om att vi inte får dra ner motståndet efter att vi stått upp i nästa jobbarlåt:
När jag i praktiken förstår vad det innebär:
Under lugna-ner-låten, när jag märker att pulsen aldrig går ner för mig:
När instruktören informerar oss om att vi ännu har en jobbarlåt kvar innan vi värmer ner:
 Mitt i sista jobbarlåten, när instruktören säger att vi ska ta i lite till:
Efter avslutat pass, när instruktören frågar hur vi mår:
Hur jag såg ut när vi steg av cyklarna:
När instruktören frågar om vi tyckte det var för enkelt:
 När någon frågar om jag tänker prova på spinning igen:
Feelisen när jag kom hem:
PS Glömde väl att nämna att prova på spinningen endast var EN HALVTIMME.

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Ska citer de Mimmi å säg "V*ttu va bäst!!" Så på pricken lik ;'D

    SvaraRadera
  2. spinning <3 finns ju ingen bättre feelis än hande på sista bilden då man kommer hejm o dör så fort man kommer in genom dörrn :'D ni ska absolut fara fler gånger, e var bara bättre o man blir aningen bättre på att fusk me växlan ;)

    SvaraRadera