8 september 2015

Brådis

Bråda tider här i Midgård! Eller ja inte egentligen, eftersom jag knappt hinner vara hemma just nu... På lördag kör vi Rapakunkku i Jepo, och inför det har vi/jag en hel del att förbereda. Igår printade jag sjuhelvetes massa papper, ja jag printade faktiskt tills pappret tog slut. Letade rätt på lite mappar och for sen på zumba till Jeppis.

Idag värker ryggen efter allt sittande och flängande hit och dit. Började dagen med öppningsskift, dvs väckning 0600 och iväg till jobbet fyrtiofem minuter senare. Tolv var jag hemma i Årvas och packade om lite i väskan, för att nån minut senare bli upplockad av några gamla dagiskollegor och styra kosan mot Vasa. Där var vi då på kurs, eller egentligen kickoff, för att fixa förskolans nya läroplan. Fem åkte vi hemåt, hann bara byta kläder och slänga i mig sju spenatplättar, så hämtade Ida upp mig. Iväg till Bennäs för att lotta tävlingsnummer och göra startlistor inför Rapa. In genom dörren var jag igen strax efter halv tio, och så blev det lite laxsmörgås och Idol på det.

Nu känner jag mig som en urvriden disktrasa och är mer än redo för sängen. Och lika brådis imorgon igen! Nästan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar