4 september 2015

Ett drömhus


Detta är ett av de allra vackraste husen i hela Årvas, om ni frågar mig. Varför jag är så himla förtjust i "gamla ruckel", ja det kan ju inte alla förstå. Speciellt inte min sambo... Men alltså föreställ er detdär huset nerplockat, upprustat och uppsticklat på en helt ny plats. Med lite kärlek (och tid, och pengar...) och tålamod kan man nog få ett gammalt hus så himla fint. Och nej, jag är inte intresserad av att bygga ett nytt hus som ser ut precis sådär. Bygger vi nytt så blir det nog helt nytt, dvs. modernt och med vettig planlösning, öppna ytor, högt till tak, stora fönster osv. Jag är ju ute efter själva charmen i gamla hus. Handgjorda fönster, knarrande breda golvplankor, gamla möbler som funnits i huset från tidernas begynnelse, små underliga rum och vrår... Dendär gammaldags känslan kan inget ersätta, det känner man genast man stiger in i ett gammalt hus. Det är nästan som om man kan ana hela husets historia, som om man kan känna det liv som en gång levts i huset. Det är nog därför jag älskar gamla hus så mycket. Och det kommer alltid vara en dröm för mig att rusta upp ett gammalt hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar