9 oktober 2015

Veckans nästbästa dag


Dagens feelis när jag körde från jobbet klockan kvart över tolv, med solen i ögonen och musiken på nästhögsta volym! Tyvärr fick jag inte åka hem.. Utan fortsatte till Kvevlax daghem, där vi hade träff med gänget jag skriver läroplan med. Kämpade tappert på med texten mellan ett och halv fyra. Sen styrde jag bilen mot Minimani, där de hade "Hurjat Päivät". Gick loss på de nedsatta produkterna, och hem kom jag med en hel del nödvändigt (och några kanske mindre nödvändiga saker) och lite tommare bankkonto. Hemåt i kvällssolen, vände ihop lasagnette och käkade middag. 

Kalle smet iväg till verkstan för att göra besiktningsservice på sin bil, och nu ligger jag här med värsta dilemmat: Slöa på soffan fram till att Idol börjar klockan nio, eller gå ut på en kort promenad? Känner mig faktiskt sugen på lite frisk luft. Men samtidigt är jag så himla trött och slut, har en förkylning som inte riktigt vill bryta ut, den bara lurar under ytan... Nåja, med tanke på att jag köpte hem 1,3 kg(!) lösgodis idag (HAHA, det är inte så illa som det låter, vi har en superstor godisask som jag ville fylla när de hade så billigt godis på Minimani) får jag väl så lov att pallra mig ut en stund.

Happy friday!

1 kommentar:

  1. Minimani överraskar alltid med sitt sortiment, det som inte finns där finns inte i hela vasa! :) trevlig helg!

    SvaraRadera