27 oktober 2015

Smyger sig på

Den har börjat smyga sig på nu.. Julkänslan. Här för en tid sen kom jag på mig själv med att fantisera om min jultextillåda, som snällt ligger och väntar ovanpå våra klädskåp. Nyfiken på vad som finns där, kommer jag vara nöjd med färgskalan ännu i år, eller måste jag förnya mig? Vår jul har hittills gått i vitt, rött och svart, i stora drag. När jag ögnade genom Ellos- och Jotexkatalogerna som kom hem kändes det som om det jag fastnade för var ganska samma saker stilmässigt som tidigare. Men när jag började spara inspirationsbilder på nätet visade det sig att det håller på att gå åt ett lite annat håll...

Ellos:
Jotex:
 

Kort summerat kan vi väl konstatera att årets inspiration är en mycket mer avskalad stil än tidigare. Det går mer mot "vintrigt" än juligt. Jag kollade till och med på koppardetaljer med ett extra öga, hääärriguu! Men som ni kanske vet, när trender håller på att passera, DÅ fastnar jag för dem! Alltså kanske koppar kommer in i mitt hus nästa år, typ.. Nåja, så länge jag skrev det här inlägget hade jag fem olika jullåtar i huvudet (Christmas Eve med Celine Dion var en av dem, om ni tvunget måste veta). Snart börjar jag väl fundera på julklappar också. Djiiz. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar