29 oktober 2015

En söndag i husens tecken

I söndags styrde jag och Linn kosan mot Vasa, där vårt mål var att besöka Vasara-Möbel-mässan i Botniahallen. Där plockade vi åt oss huskataloger och karameller för brinnkära livet. Dessutom bokade jag ett hemligt möte, men det ska jag inte avslöja mer om just nu... Linn råkade veta av att Heikius Hus skulle ha husvisning i Böle, och självklart fortsatte vi dit efter att vi gått genom mässan. MEN! På mässan fick vi också veta att det skulle vara en husvisning på ett Kontio stockhus i Sundom, så då bestämde vi oss för att förlänga Vasabesöket en aning. Dock blev det välbehövlig lunchpaus på Smith's Burgers däremellan. Och sen visade det sig att den andra husvisningen började först klockan tre, alltså "måste" vi fördriva lite tid. Nå, det gick ju på ett nafs att få tiden att gå på Hemtex och Plantagen. En söndag helt i min stil! Husen ska ni få se i skilda inlägg, för båda var bra på sitt vis.

Passligt mycket folk på mässan.
Hem kom jag med tre proppfulla kassar med huskataloger...
 
Heikius Hus'et hade ett riktigt läckert svartvitt kök.
Lunchade på Smith's, alltid lika gott!
 
Vardagsrummet i Kontio hirsitalo't var riktigt i min smak..
På mässan hade AVEO erbjudande på Happy Lights, så jag passade på att köpa hem en ny slinga. Färgskalan går i vitt, beige, och olika nyanser av grått. Från tidigare har jag en helvit slinga och en som går i rött, rosa och vitt.
 En av mina nya grönväxter, från Plantagen, givetvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar