10 oktober 2015

Jurva, söndag

Bättre sent än aldrig, här kommer fortsättningen på förra helgens Jurva-tävling. Idag tänkte jag berätta lite kort och sätta upp bilder från söndagen. Dagen började med damklassen, där jag och Ida representerade. Sen fortsatte det med allmänna klassen, där Kalle och svärfar körde, och så som avslutning körde "paapat", alltså seniorerna. Återigen gick dagen relativt snabbt, mellan 10 och 15:22 höll det på, alltså nästan på minuten lika länge som lördagens tävling. Dock var det betydligt mindre deltagare denna dag, men vi kan väl säga att ett och annat drog ut på tiden...

Ida kämpade sig till keräily, där hon tyvärr fick punka och tävlingen var slut för hennes del. För mig kunde det kanske ha gått bra, hade nog A-finalen i sikte, men blev utknuffad TVÅ gånger och fick nöja mig med en 8:e plats (andra oplacerade). Martin hamnade på en 14:e plats i allmänna, då han körde sig till en fjärde plats i C-finalen. Kalle däremot hade inte lika tur, han kom sig till välierä där han var på femte plats, men bara fyra steg. Så åtminstone en pokal fick vi hem denna helg! Inga nya bilar, men fick behålla de vi hade med oss.

Dam:
Jag i nr 28!
Här var det jämnt!
Lite besviken... Kände inte för att le för kameran!

Allmänna:
Martin i nr 16
Och Kalle i Renaulten.
Trångt!
 
Shit happened. AGAIN.
Heja heja Martin (C-final)...
... och det blev prisutdelning för svärfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar