20 oktober 2015

Morgonlåten

Vet inte hur pass normalt det är, men varje morgon när jag vaknar spelas det en låt i mitt huvud. Det kan vara allt från värsta radiodängan på x3m till en gammal åttiotalsballad. Redan en längre tid nu har jag funderat på och förundrats över detta fenomen. Kan ibland inte göra några som helst kopplingar till låtarna som ploppar upp när jag vaknar, det är som en radio som slår på, och därifrån spelas vad som nu råkar spelas. Nå, förstås var jag själv lite nyfiken på "spellistan" i mitt huvud, så den senaste veckan har jag bokfört dagens morgonlåt. Såhär gick det:

TISDAG: R. City & Adam Levine - Locked Away
TORSDAG: Ed Sheeran - I see fire
FREDAG: Redfoo - Juicy Wiggle (från Camillas zumba)
MÅNDAG: Birdy + Rhodes - Let it all go
TISDAG: Amanda Jenssen - Happyland

Kan väl säga att det är lite mer inspirerande de dagar det spelas låtar i stil med "Juicy Wiggle" när man hoppar ur sängen, än om det är nåt lugnt och smått deprimerande (men fint!) som I see fire. Visst påverkas jag av vilken musik jag lyssnar på om morgnarna. Exempelvis förra hösten när jag gick ut på morgonpromenad nästan varje dag före jobbet, då var det oftast Survivor - Burning Heart som spelade i mitt huvud. Kan väl säga att det var bra promenadtakt och motivation i alla fall! 

Nån annan som "lider" av detta? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar