10 maj 2014

Min fredag

Nå hej påå edar! Det blev lite tyst här i bloggen i och med gårdagens happenings. Jobbade först 8-15. Skyndade mig hem, skjutsade in ett pajbotten i ugnen, skrev lappar åt sambon och traskade sen iväg till gymmet. 1h 5 minuter körde jag, lite stretch, och sen hem med hungern gapande i magen. Hade ju tänkt mig att pajen skulle vara färdiggräddad och jag skulle få duscha och fixa mig och sen skulle vi åka iväg till Vasa före sju, så jag skulle få plocka en fredagsgodispåse åt mig på Punnitse & Säästä. Men nää-ä. Så blev det ju INTE. När jag kom hem hade sambon tydligen inte alls varit inne i köket. Så han hade helt missat min lapp och mina uppmaningar. Tydligen sade det heller inte honom något att klockan var fem och vi skulle åka "så fort som möjligt när du kommer hem" och det inte fanns nån mat. KARAR. Sätän jag blev fitti. Fick ju elda igång ugnen, skjutsa in pajen och duscha och fixa mig så länge. Middag blev det alltså klockan 18 istället för 17 som jag tänkt... Så några nötter och götter fick jag ju inte! 

Vi var i Vasa 19:10. Hur irriterande??! Droppade av sambon och hans grejer vid Doo-Bop och bilade själv vidare till Minimani. Strosade runt en stund, fingrade på massa fina grejer (men köpte inte!) och handlade hem lite smått. Tack och lov så hade de Parrots-naturgodis, så något göttens fick jag åtminstone! Sen tillbaka in till stan och till Doo-Bop då för att hejja på Tasty Daze i Vasa-finalen av Popturnén 2014. Måste erkänna att jag blev lite starstruck av att se Magnus och Nicke från X3M! Tihihihi. Och så var storbloggaren Malenami på plats också. Fast jag inte annars stalkar henne så var det ju lite kul! Tre band/artister uppträdde under kvällen: Ideal Principal från Jeppis, Vicci från Kokkola och så TD. Publiken lös med sin frånvaro.. Pinsamt hur lite folk som var på plats, typ banden och deras flickvänner/kompisar, knappt det heller. Ska ta och skriva ett inlägg om detdär nångång tror jag bestämt. Nåja, det gick vägen och Tasty Daze var självklara vinnare, och gick vidare till finalen i Ekenäs i sommar. Få sii tå, om de står på stora scenen på Popkalaset den 14.6? Och så "lite" pics på det:

 Ideal Principal från Jeppis.
 Fnissar alltid åt sambons miner när han lirar!
 "Jump jump jump!"
 Vicci + trio från Kokkola.
Och så juryn.

Ni håller väl tummarna fredagen den 13. juni när grabbarna uppträder på Santa Fé i Ekenäs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar