20 maj 2014

20/5/2014

Glaset och sugrören köpte jag i helgen från nyöppnade House by F i Vasa. Passar ypperligt på mina tavelhyllor i vardagsrummet!

Inte mycket att berätta denna blåsiga men varma tisdagseftermiddag. Jobbat, in via Livsmedel på hemvägen, plockat ur och i diskmaskinen (all I'm doing...), funderat på veckans mat och gjort en mycket kort handilslisto, bakat "rabarberhyve", printat papper och gjort mat. Kycklingwook var det som fanns att ta till i frysen idag, ingen favorit men det gick ner. Sambon kom återigen hem alltför sent, så vi hann inte åka och handla. Nå, får klara oss med det vi har. Det är ju ändå bara två dagar till så åker vi till Åland, så ingen panik. Lite frukt och mjölk bara så klarar vi nog oss! Nu slappar jag några minuter innan svärfar plockar upp mig för kvällens Soramöte. Sen ska vi hoppas jag har motivation för en tur runt spånbanan när jag kommer hem. Gissar mitt tunga huvud och mina igentäppta luftvägar kan sätta käppar i hjulen... Men man kan ju alltid försöka! Måste ju gå emellan om det blir för tungt. Itt ere jo na värr än så. JUST DO IT! Pollenallergiker eller ej, jag är då ingen soffpotatis. Och jag skiter i om jag springer 2 eller 22 kilometer, huvudsaken att jag kommer mig iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar