5 maj 2014

Kemora lördag

Lördag, och ögonlocken var tunga när alarmet ringde 4:50. Samma rutiner och vid Kemora runt 7 igen. Dags för damklassen samt början på allmänna! Vädret denna dag var inte lika soligt och varmt, utan snarare mulet. Och så lite snöregn igen... 

Godmorgon världen!
Ida redo för första starten i damklassen.
Det gick bra och hon körde sig in på en första plats och vidare till keräily!
 Min tur att briljera!
 Coachens peptalk..
 My number is up!
 Nu kör vi!
Jag blev 3/7 i mitt första heat, men tydligen fick någon en flagga så jag blev sist och slutligen 2/7! Och vidare till keräily... I keräily hade jag svårigheter med växlarna och hårda damer i motståndet. Så en 6/7 plats räckte inte till semifinal. Tyvärr!
 Ida taggar inför nästa start...
Gick bra för Ida och hon kom enda till semifinal! Där blev hon tyvärr utknuffad och så var det färdig kört...
 Sen var damklassen slut och allmänna tog vid. Grabbarnas tur att köra igen alltså!
 Svärfar in action.
 Kalle taggar!
 Kalle fick två svartvita flaggor i sina två heat vilket blev till en svart flagga. Alltså fick han inte fortsätta köra... Bleiv itt ti na i år, tyvärr!
 Och för svärfar gick det ganska bra, tills bilen började ryka och lät poof! Sen var det kört för honom också.
Dagen avslutades med att buda på x-antal bilar. Men ingen lycka.. Egna bilar fick vi dock hem, så det var ju skönt! Styrde kosan hemåt strax efter kl 21, stannade inte på hemvägen denna gång så tillbaka i Årvas var vi runt 22:30. Och dagens Kemorasaldo: 14h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar