5 maj 2014

Alla älskar måndag

Jag vet att jag sagt det tidigare, men jag säger det igen: varför detta eviga hat till måndagar? Visst, erkänner att det är lite trögt att behöva stiga upp och göra nåt igen efter helgens ledighet. Men tycker också att måndag är en ypperlig start på nåt nytt. En ny vecka, med nya möjligheter. För mig brukar måndag också vara start på träningsveckan (och oftast också dags att reda upp efter helgens matfrossande). Vanligtvis brukar jag kickstarta min träningsvecka med ett pass zumba på Studio Z. Idag orkade jag helt enkelt inte med hela Jeppis-rumban, så jag skippade och for på gym istället. Dessutom städade vi här hemma, första gången på FEM VECKOR. Ni kan bara föreställa er hur jävla äckligt det var här. Tog seriöst en timme att dammsuga hela huset! Och Kalles dammtorkande blev underkänt, igen. Men det brydde han sig minsann inte om... Nå, bättre nu än det var tidigare, åtminstone! Dagens middag blev laxsoppa, min absoluta favorit. På dagis besökte vi brandstationen, vilket var spännande både för barn och vuxna. Annars inget särskilt denna måndag. Min dag i omvänd ordning!

Och såhär ser jag ut efter helgen - Rudolf med röda mulen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar