18 oktober 2013

Första snön, höstlov och finfrämmande

Sååå... Nu vet ni vad den långa tystnaden beror på, när ni läste rubriken. Eller hur? Nånää. För den som bott under en sten dehär senaste två dagarna kan jag meddela: he ha snöga. I Finland. I oktober. Och jag har faktiskt INTE fotat det och skrivit om det på Facebook. Som femtonhundra andra... Nåjamen. Alla vet ju att det smälter och att det inte är lika 'da fuck just happened' som förra årets första snö. Och jag borde verkligen skaffa vinterdäck till cykeln innan det är försent.
Ja så har det ju varit höstlov. Torsdag-fredag har jag fått vara på jobb med några andra hurtiga kollegor och några stackars barn medan resten varit hemma och vilat upp sig eller hittat på nåt skoj. Nå, e kombär jo pängan! Och så får jag ju vara ledig nästa fredag istället.

Och idag är det fredag. Igen, behöver jag påpeka... Sitter i soffan och ser på gubben som dricker öl och "är på konsert" (Stackaren får passa på och njuta sålänge han får vara hemma, om nån timme måste han vara gone, för han är ingen tjej..) Mätt i magen och nydammsugat hem. Böt dammsugarpåse och orangea faran blev som en ny apparat! Tillredde grisinnerfilé idag. JAG tillredde det. 1. Jag äter nästan aldrig gris, det smakar fis och 2. Har aldrig tillrett kött i ugnen förr. Det gick väl sådär. Hade ingen termometer så jag tog det på jumala. Litelite för torrt. Men det är aldrig för icke-torrt med gris om ni frågar mig... Men gött vare. Ganska, enligt grisskeptikern. Ni ska få receptet strax. Först ska jag fixa en Susu-kladdkaka och invänta finfrämmande från sydligare breddgrader. Sandra bilade iväg från Karis klockan halv två och plockade upp Ida i Åbo, så nångång här under kvällen borde de dyka upp på min trappa. Då blir det ost- och vinkväll och massa babbel. Ska bli så härligt att träffas igen efter 4 månader! Imorgon fortsätter vi till Hanna i Vasa där det blir tortillanight och sen Olli's. Så nu vet ni vad jag gör i helgen.

Trevlig fredag på er! Och sorry, inga bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar