4 oktober 2013

Taas perjantai

Samma gamla visa, alltid fredag, alltid måndag... Alla andra veckodagar bara flyter ihop och zoomar förbi i en sån hiskelig fart att jag snart får leta fram julgardinerna. Inte mig emot! Idag blåser det så hårt ute att gungstolen gungar av sig själv här inne (otätt hus, you don't say?). Tog dubbelt längre än vanligt att trampa hem från jobbet. Och tungt var det åt låren, som är ömma efter gårdagens gympass. En bra dag på dagis idag, lugnt och skönt med bara några barn. Var ute på en riktigt skön promenad på förmiddagen också, som gav mig massor med ny energi. Ingen vila för mig idag heller, men denhär gången var det medvetet - jag stannade nämligen uppe och testgjorde en farsdagspresent och ett kort. Dehär senaste veckorna har jag konstaterat att det skulle vara superroligt att börja scrapbooka. Men har kommit fram till att 1. jag är inte så duktig på att pyssla, allt ser bättre ut i mitt huvud, det jag sist och slutligen utför ser ut som en 6-årings verk, och 2. har verkligen inte tid att sitta och klippa och klistra både på jobbet och på fritiden. Men sen nångång, "en vacker dag", kanske när jag är mammaledig. Förresten tror jag inte det är världens smartaste sak att alltid referera till att jag ska göra saker "sen när jag är mammaledig". Varför? Tja, för att 1. det är typ hundra år till den dagen, alltså kommer jag aldrig få nåt gjort, och 2. tror inte man har sådär jättemycket fritid när man är mammaledig, sist och slutligen.

Men enough with the babbel. För tillfället tvättar jag lakan och väntar att de ska bli klara så jag får hoppa i duschen. Vårt vattentryck är nämligen inte sådär jättesuperduperfantastiskt när man har igång tvättmaskinen samtidigt som duschen... Så blir det att plocka ögonbrynen, fixa mig och välja ut två outfits inför kvällens och morgondagens bravader. Vad jag ska göra vågar jag inte berätta med risk för att jag spoilar överraskningen för nån. Men jag lovar, ni får nog  veta! Kanske imorgon. Eller på söndag. Förr eller senare, i alla fall.

Trevlig helg på er! Här har jag fredagsfeelis för fullt...

6 kommentarer:

  1. Grattis, du har vunnit ett tröstpris i goodiebags-tävlingen på min blogg!! :)

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg Mimmi! :) Vet du vad? Jag har en seriefigur och kramdjur som heter Mimmi. Hon är liten och tuff leopardflicka. Som vet vad hon vill. ;)
    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, så häftigt ;) hoppas du hade en trevlig helg du också!

      Radera
  3. Om man int tror som ode eina i föräldragruppen vår som trod e sko vara som att ha semester ti ha fått bån -.-' stackars människa.. Di va äldst i gruppen tå till..

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah jaa ja minns do berätta om hede, hohho va naiv vissa e :D

      Radera