31 augusti 2013

Saturday doings

Denna soliga lördag tvingades jag slå upp mina bruna redan runt 8-snåret. Vred och vände mig och försökte banka vett i gubben - man kan inte stiga upp sådär tidigt på en lördag! Ungefär klockan 9 gav jag upp, kravlade mig ur sängen och fixade lite frukost.

 Drog på mig mina sprillans nya senapsgula <3 stretchiga byxor från Ellos samt en randig tröja från H&M. Så sköna nya byxorna är!
 Lite skeptisk dock till bakfickorna... Men för 10 eurosar får de duga tills de blir för stora (intalar åtminstone mig själv att det är den vägen jag håller på att gå)...
 Sen åkte vi iväg till Vasa. Hälsade på Mr rullstols-Bagge på sjukhuset. Shoppade lösgodis med alla andra tokiga på Minimani. Undrar hur jag egentligen tänkte när jag köpte SJUHUNDRA GRAM LÖSGODIS!?!?! För det första har jag inte ätit lösgodis på över ett år, och för det andra är det alltid samma sak: efter två nävar tröttnar jag, men fortsätter äta tills jag mår dåligt. Så även denna gång. Åt ca 200g och sen lade jag resten i en skål och hoppas det stannar där tills nån annan äter upp det. Känner jag migsjälv rätt går det inte riktigt så, dock...
Kom hem och vände ihop risotto:

- jasminris + hönsbuljong
- maletkött + kryddor
- ärter-majs-paprika
- soja
- kryddor

Dock var sojan slut så det blev inte riktigt nån succé... Men gott med lite mat i magen i varje fall!

Just ni sitter jag nyduschad och fönad i soffan och lyssnar på musik med min andra halva. Ska strax börja gå och fixa mig och sen blir det väl att korka nån cider eller lonkero. Kvällens plan är att ta taxi till Nabben där vi hoppeligen ska få goda hamburgare, lyssna till härlig musik och njuta av trevlig samvaro. Det riktiga dilemmat återstår: välja kläder! 'cause it's gonna be damn cold... Nåja!

Trevlig villaavslutning på er!

2 kommentarer:

  1. Wow, supersnygga byxor!

    SV: Haha tack :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar! :) di e liti svår att match me nanting ja har i skåpi bara = behöver mejr baströjor!

      Radera