29 augusti 2013

Produktiv torsdag

Hänt idag:
- jobbat 8:20-16
- hårfärgning och klippning hos svärmor
- Kalle hade fixat käk tills jag kom hem
- städning av hushållet

Haft lite sjuk rygg idag. Inte sådär att det är en disk som sitter på fel ställe utan mer som en molande, ilande värk i ryggen, som går hela vägen runt till magen. Vet inte riktigt what is up, men det är otrevligt! Så när jag kom hem runt halv sex sa jag åt Kalle att det blir nog inget gym för mig idag, ska ta det lugnt så det inte blir till nåt värre. Men nähepp, då hade han bestämt att vi städar idag istället för imorgon. Sagt och gjort, bara att sätta igång... Tog väl ca 2,5h och nu är jag inte direkt bättre i ryggen. Får hoppas jag får vila imorgon då istället!

Ny hårfärg och lite fräschare toppar! Det värsta med att spara ut håret? ATT DET SER SÅ FAKIN FULT UT HUR MAN ÄN FÖRSÖKER FIXA.
Ska ta en bild i solljuset imorgon så den rätta färgen syns. Det är i alla fall något mellan rött-lila-brunt. Riktigt nöjd!
 Kliinat och fint! (och här ska ni låtsas att ni ser ett såndär "bling" i bilden)
 Hålls väl rent i tre dagar så ser det lika ut igen.. Suck!

Och hörni sorry men.. glömde faktiskt att fota dagens middag idag! Var så fruktansvärt hungrig när jag kom hem halv sex att kameran inte var det första jag tänkte på (sådär när man inte har smartphone!). Kalle hade i varje fall fixat kyckling i ugnen, ris, sallad och en god sås. Satt bra i min tomma masu!

4 kommentarer:

  1. Snygg hårfärg - me like!

    SvaraRadera
  2. Usch, att ha ont i ryggen är inge kul Du kanske har dåliga skor? För jag hade det, så jag köpte nya skor. Man kan få ont i ryggen och i kroppen om man har dåliga skor. :S Vad jobbar du med? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är absolut inte kul! Har haft ryggproblem ganska länge, men det går i perioder. Beror på många saker men har ett litet diskbråck som bråkar nu som då. Jobbar på dagis, med de allra minsta barnen, så gissar att allt lyftande och böjande inte gör ryggen särskilt glad...

      Radera