4 augusti 2013

Bildbomben

Fredag:
Hade målarverkstad på jobbet. Tyckte att skitosenapsgulbrun inte var så passande färg på hyllorna, så de penslades med färgen "Bungalow" istället. Stolarna gick från 3x smurfblåa och 1x röd till "Kardinaali"
Här ser det rött ut, men egentligen är de i en jätteläcker rosa/cerise färg. Ska försöka få den rätta färgen på bild sen när de är målade andra varvet och har torkat!
Hui...
Första varvet målat. 2/3 färdigmålade på fredag 15:00. Färgen blev lite ljusare än vi tänkt oss (den är ljusgrå, inte vit), men bättre än före i alla fall!
Sen hade jag fått H&M paket när jag kom hem! Nya vanliga svarta leggins (har varit utan sen april), senapsgul huppari och svarta kängor. Hade också beställt hem ettpar superstretchjeans i svart, men dem fick jag skicka tillbaka.. Nästa gång jag beställer från H&M ska inget vara för SMÅTT!
Gillar hupparin!
Och kängorna också. Nu är jag också lika modern som alla andra (var för flera år sen...)!
Beställde hem julsaker från Jotex. I augusti, jag vet. Men det var bara för att man fick en present på köpet...
... nämligen denna fina matta! Och ni fattar väl varför jag bara måste beställa hem nåt då!? Den är ju som gjord för dethär rummet. Färgerna är precis rätt!
 På kvällen dukade jag fram ostbricka och så fick jag besök av Cila, Sara och senare också Madde.
 Mumsade i oss, pratade, skrattade, och spelade Pampas-spelet.
 Tack för en supertrevlig afton, tjejer!

Lördag:
 Började dagen men en morgonridtur. Elli såg inte alltför pigg ut när jag hämtade henne från hagen...
 Blev inte bättre i stallet heller!
 Men sen fick hon lite havre och då blev hon nöjd!
 Var ute på en lugn och skön timmes ridtur. Bra start på dagen!
 Hade huset för mig själv i Jutas och fick duscha och fixa mig i lugn och ro.
 Bröllopsoutfiten.
Linn hämtade upp mig runt 12:30 och vi for till att börja med till gamla prästgården på loppis. Hade reserverat ett bord som hade blivit perfekt i lilla hallen, men det hade någon annan köpt... Tydligen fick man bara reservera till 11, men det hade jag missat. Nå, vi for på en megaglass till SIA-kiosken istället.
 Kom oss till Forsby runt 13:30. Började plocka och ställa i köket. Hann med ganska mycket på de 3h vi fixade före bröllopet!
 Nervös_brud_91. 5 minuter till avfärd!
 Läget när vi åkte iväg.
 Otroligt fint väder fick de i alla fall! Vigseln gick av stapeln i Pedersöre kyrka klockan 17.
 Mitt kyrkosällskap: Linda (som fotade) och Linn.
 Brudgummen och prästen tågar in. Nu ere dags!
 Rysningar genom hela kroppen när bruden tågade in med sin far. Det är nog något särskilt med bröllop!
 Sen hade bruden en överraskning och sin nyblivna man: Sonja Aldéns 'Du är allt'!
 Linn kompade på piano.
 Herr och Fru Slätbacka!
 Missade kyssen med 0,2 sekunder...
 Sen åkte Linn & jag direkt tillbaka till Forsby och fortsatte fixa. Dekorerade t.ex. de härligt somriga tårtorna.
 Läget runt klockan 20...
Läget runt klockan 21...
Många långa timmar blev det i köket, men  roligt hade vi, och smärtfritt gick det! Bästa teamet, helt klart! Therese & Fredrik var så fina och festen var bra den också. Tack för en härlig dag, och all lycka till herrn och frun!

5 kommentarer:

  1. Tack själv! E va riktit rolit - måst no göra om e nån gång :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Vi svävar på rosa moln ;) å ni jo no ett superbra arbeit heilt klart! (undrar ho mang gang vi a konstatera he igårkvälld å ida?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack sjölv! rolit ti få uppskattning fö he man gör :) ni va så superfin!

      Radera
  3. Svar
    1. haha, kanski liti mejr amatörmässi än tin ;)

      Radera