26 augusti 2013

Veckans matsedel: måndag

Tänkte införa en ny grej här på bloggen, nämligen "veckans matsedel", vilket innebär att jag varje dag sätter upp bild och recept (om det inte finns här i arkivet från förr, i så fall får ni länken istället) på det jag fixat till kvällsmat. Ifall vi äter samma sak flera dagar i rad blir det bara en bild och beskrivning den dagen vi äter en ny maträtt.
Vad tror ni om denhär idéen? Hade ju fått några kommentarer/önskemål om att sätta upp flera vardagsrecept och recept överlag. Detta borde ju också lösa bekymret med att jag inte vet vad jag ska blogga om. Nu har jag ju åtminstone ETT inlägg jag vet vad jag ska skriva i per dag...

Alltså, dagens middag:
Mexikansk soppa. Modererade dock receptet denna gång och böt ut purjolöken mot ½ vanlig lök, lade hela påsen med tacokrydda och lämnade bort tomatkrossen. Blev mycket bättre! Detta är verkligen en soppa ni ska prova! Mättande och god och räcker till flera dagar.

1 kommentar: