30 augusti 2013

Such a perfect friday

 Började dagen med frukost på sängen - tusen tack till gubben <3
 Dagens outfit: favvo-jeans och kofta: Gina Tricot (4 år gamla favvojeansen sprack i baken idag så nu måste jag slänga, yhyhyy!), tröja: Nelly.
 Godmorgon världen!
På jobbet mellan 8:20 och 16. Promenad, dans och lekar. Riktigt härligt väder att vara ute på eftermiddagen också! Trampade hem, via St1 för att hämta upp ett Ellos-paket och sen in till Livsmedel på snabbhandlas.
 Satte en plåt maränger till världen - version nyttigare dock: 4 äggvitor och 2 dl Canderelsocker (90% mindre kalorier). Betyg: nope, funkade inte riktigt så bra som jag tänkt mig! De blev gula och föll ihop alltför lätt...
 The real grillmaister of Öurvägen satte igång grillen och gjorde en fredags-pose åt mig..
 ... och dethär var den bästa pose jag kunde komma upp med!
 Hååri!
 Nya shoes från Ellos, 22 eurosar.
Another perfect friday dinner: majs med kryddsmör, nötbiffar med hot bearnaisesås, grönsallad och en Somersby. Gissa om det var gott!?!
 Kalle skippade majsen och salladen och åt klyftpotatis istället. Verkade gå hem det också!
Sen vände jag ihop efterrätt fredagen till ära!

Mimmis marängswiss:
- ca 3/4 l vaniljglass
- 1 burk ovispad grädde
- ca ½ påse Mariannekross
- märanger
- färska jordgubbar
- kinuskisås

> Bita upp glassen och vispa med grädden tills det blir slätt. Blanda i Mariannekross. Låt stå i frysen ca 30 minuter.
> Sätt upp ett lager glass i en skål, strö över några färska jordgubbar och valfri mängd sönderrivna maränger.
> Sätt på ett till lager glass, fler jordgubbar och häll på kinuskisås. 
> Toppa med en maräng och NJUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar