24 augusti 2013

Tasty Daze, Juthbacka och annat skoj

Känns som det är söndagkväll och hela helgen har passerat i racerfart. Inser att det bara är lördag och suckar faktiskt åt det faktum att det är en helgkväll kvar ännu innan jag får slappa. Har haft fullt program i dagarna två, och det känns verkligen i kroppen idag. Vill bara sova och vila och slappa. Synd att min andra halva inte är riktigt lika förtjust i just den tanken...

I torsdags blev det ju naprapat- och Jeppisbesök direkt efter jobbet, sen på en ridtur med tant Elli och så vidare till Råddrock för att spana in grabbarna. Kom hem sent, spelade lite Spindelharpan i väntan på Kalle. Tror vi gick och lade oss runt klockan halv två...

På fredagmorgon 6:50 ringde alarmet och sen var det bara att trampa iväg till dagis. Tur att vi inte hade så många barn, så det var riktigt lugnt och skönt. Tog ut lite övertid och gick hem redan klockan 14. Hoppade i gymkläderna och traskade uppför lokalbacken. Drog igenom mitt träningsprogram och kände mig som the queen of the world efteråt - vem gymmar frivilligt på en fredagseftermiddag liksom!? Hem och duscha och fixa och grilla och äta, och sen raka spåret till Nykaabi. Installerade oss i mitt gamla rum, burkade varsin och hoppade sen på cyklarna och drog iväg till Juthbackamarknaden. Flera år sen jag faktiskt tagit mig tid att gå igenom marknaden, men dethär året lyckades det! Dock vill jag inte påstå att jag hittade något intressant.. Eller tja, orkade väl kanske inte riktigt anstränga mig på den fronten heller. Nå, vårrullar fick vi i alla fall i oss, och det är ju det viktigaste med Kulturveckan. Hah! På kvällen blev det förstås marknadsrock till tonerna av Flashback. Massor av folk, intressanta och mindre intressanta diskussioner, goda drycker, trevliga danser och kalla fingrar. Trampade hemåt runt klockan 2, men det blev inte långvarigt... Min sambo som är känd för att inte hållas på cykeln med alkohol i omloppet gjorde som vanligt: cyklade i diket var tionde meter. Så vi GICK. 2,5 km kändes som 10 där i mörkret och kylan... Men hem kom vi ju oss i alla fall! Och somnade som stockar.

Idag vaknade vi runt tolv, fixade lite smörgåsar till frukost/lunch, och ställde oss sen iväg hem till Årvas. Körde en tvättmaskin, duschade och böt lite kläder, och sen hämtade vi upp Kalles mommo och styrde kosan vidare mot Heikius villan. Där hade Ida kalas med goda tårtor och korv osv. En riktigt skön eftermiddag med andra ord.

Bilder från i torsdags:
 Voi saaken pojkar tå ni sko veta ho bra ni e!

Fredagens ynka två bilder:
 Tossa och Jessica fångades på bild...
 ... och kvällens band Flashback likaså. Annars var det lite sämre med bilder!
Mor och fars nya badrum! Som vanligt har jag ingen före-bild att visa er, men det blev ju nog ungefär såhääääär mycket bättre...
Läget just nu: fejsbookar, läser bloggar, bloggar själv, lyssnar på Kalles ishockeyvrål från vardagsrummet och väntar att tvättmaskinen ska bli klar. Inga planer ikväll, gissar andra halvan vill ändra på det, själv är jag nog riktigt nöjd med att ha en hemmakväll. För mig själv eller ej, det är frågan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar