28 augusti 2013

Dagen som inte blev som det var tänkt

En helt vanligt dag på jobbet idag, igen. Småningom kommer önskeinlägget "mitt jobb" upp här. Borde bara börja skriva det först.. ehe. Kom hem runt halv fyra, satte igång med lite käk, väntade förgäves på Kalle och gav tillslut upp och satte mig till bords. Skrev fina instruktionslappar inför min kväll i Nykaabi. Plockade en påse halvdåliga äpplen att ta med till stallet och mötte förstås Kalle när jag skulle hoppa i bilen. Och klockan var redan mycket...
Kom mig till Jutas, böt kläder, svängde mig upp på cykeln och trampade iväg. Blev en riktigt lugn och skön skrittur längs en mysig skogsstig idag tillsammans med Sabina och Pelle. Lätt fick vi pladdrat bort 45 minuter. Alltid kul med lite ridsällskap! Stannade ännu kvar en stund och pratade med Nina och Rita innan jag kom mig iväg på cykeln igen.
Vände sen tillbaka i Jutas ihop 1,5 satser maräng och duschade medan de var i ugnen. Visade sig dock att de tog lite längre att grädda än jag tänkt mig... Runt halv tio var jag tillbaka här i Årvas, bara att slänga i mig lite leipäjuusto, borsta tänderna och dra på pyjamas. Nu ligger gubben och jag här i sängen med varsin dator och bara nördar. Får se om vi nånsin kommer att lyckas med vår plan: gå och lägga oss tidigare. Not lookin' good...

Och ja, rubriken tänkte jag ju glömma! Det var ju tänkt att jag skulle iväg till Jeppis idag efter ridningen och spana in Tasty Daze som skulle spela i Skolparken. Tyvärr råkade ju det sig så att andra gitarristen hade varit ute i fyllån å villån i helgen och spräckt båda hälarna. Så det blev ingen keikka ikväll. Spela gitarr i rullstol? Not so much. Operation väntar men sen har de väl nog tänkt att de ska uppträda i Närpes om 2 veckor.. Med gitarristen i rullstol. Haha.

Åså nan bild på he:
 Igår tvättade och städade vi bilen. Det var ett helkvällsprojekt, typ.
Idag bakade jag alltså två plåtar maränger åt mami. Det ryktas att de blev bra (flydde fältet förrän jag hann kontrollera).
Nu spindelharpan och sen go'natt!

3 kommentarer:

  1. Hu f*n kan man spräck hälan? :P

    SvaraRadera
  2. Ho lyckas man spräck båda häla? :P

    SvaraRadera
  3. ja vejt ni he ondrar jag å! tydligen vare na vägbygge tär vann an sko ga hejm som an int så i mörkri, åså had an folli rakt ner i en 2 meter djup grop...

    SvaraRadera