12 juli 2013

Trubbel i paradiset

Joo såattehäran... Vet inte riktigt hur jag ska förklara dethär för Vasabladet som kommer till Härmä för att göra reportage om mig imorgon. Men Asconan funkar inte. Motorn är typ död. Och vi har inga "plan B"-bilar i skrotparken. Tävlingen går av stapeln imorgon 12:00. Kanske får skicka dem att filma och intervjua Ida istället? Nå, får åtmistone köra, eller hoppas det i alla fall... Toffe är så snäll och låter mig köra med hans bil, med förutsättning att den funkar och är hel när det är min tur att ratta.  Så helt tokigt blir det väl ändå inte. Sen tycker jag ni ska hålla alla era tummar för att vi får hem en Kardaanikunkku-bil imorgon också. För annars vet jag inte hur det blir med tävlingen i Honkajoki om 2 veckor. Har en Lada som skulle passa ändamålet, men problemet är väl att den stått i skrotparken i 3 år, motorn är inte den bästa och det finns säkert tusen saker att göra på den. Och let's face it, jag duger inte till mycket annat än målning och lite småhjälpande, och Kalle är bisi hela tiden. Så ja. Får se hur denhär varmanssommaren egentligen slutar. Verkar som det inte blir så många tävlingar! Saldo hittills: 1, tidigare år brukar det vara åtminstone 3 eller 4. Nå, 7.8 ska jag i alla fall försvara min titel som föreningsmästare i dam- och juniorklassen. Det är då en sak som är ett måste!

Annars har jag väl inte sådär jättemycket att berätta. Var på sommarteatern Lumpänglar till Kyroboas igår. Helt otroligt bra teater! Lockade till både skratt och gråt. Avslutade kvällen med cheesecake och Breaking Bad. Idag sov jag till 11, åt lite överbliven räk-avokadopasta till frukost/lunch, och nu ska jag snart börja ställa mig iväg till jobbet. 14-22 idag, och tortillas och fredagsmys på schemat. He blir bra he. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar