11 juli 2013

Nu e de slut på veckan de e dags för fr...

... nä vänt naliti! He e ju bara torsda ida, äsch!
Hela dagen har jag varit helt bombsäker på att det är fredag. Haft fredagsfeelis å allt. Men noope, tydligen bara torsdag idag! Nå, får ha fredagsfeelis pånytt imorgon istället. Va e no betär än he?

Började dagen omänskliga 0600. Orkade inte göra frukost utan strosade runt i lägenheten en stund tills det var dags att fixa sig, hoppa i kläderna och i bilen för att köra iväg till jobbet. Jobbade 7-15 idag. Ett och annat på agendan! Åkte hemåt, svängde in via St1 och returnerade ett H&M-paket och hämtade hem ett från Ellos. Funderade redan på att skicka tillbaka eftersom det är så fattigt på kontot just nu, men när jag öppnade dagens post ångrade jag mig - lönespecifikationen hade kommit! Och ja, efter den 15:e har jag kanske råd att köpa något åt mig själv igen utan att få ångest...
Hemma fixade jag räk- och avokadopasta. Blev smarrigt! Men lite citronstarkt för min smak (får skylla mig själv, tryckte i färsk citron på måfå), och lite för mycket avokado för gubben... Men dit for det i alla fall. Gubben for sen iväg till Brännbergskärr för att fixa på Asconan, som tydligen inte alls funkar just nu. Skit också! Själv sitter jag här i soffan och halvslumrar. Om ca en timme ska vi befinna oss på Kyroboas och sommarteatern Lumpänglar, i sällskap av Madde & Rico samt Vincent & Cila. Har bara hört lovord om den, så är riktigt excited och har skyhöga förväntningar. Ska hoppas jag inte behöver bli besviken då alltså!

Och så dagens bildskörd:
 Igår före Mary Kay-sminkning såg jag ut såhär. Diggar annars min släta fina hy, men hatar att jag blir så glansig på sommaren!
 After-sminkning. Vet att det inte syns så bra eftersom efter-bilderna är tagna utan blixt. Men nån skillnad måste det väl ändå vara!?
 Otroligt att jag faktiskt utförde detta själv! Om än väldigt enkelt och neutralt, och med instruktioner..

Hejhej! Klänningen är köpt i Kroatien. Köpte den mest för ryggdelen, som jag tyvärr inte fångat på bild..
 Dukade litte
 Mina trevliga partygäster och konsulter!
 Jaa-a.. he va goo!
 På kvällen när Kalle kom hem och mina gäster åkt sin kos hämtade vi upp Mange för en glass vid Hällnäs. Otroligt fint utanför Kaffistogon!
 ... där vi fick stå och vänta en stund. Asfaltering pågång i byn!
 Mina nya skor från Ellos, för ynka 17,50 eurosar!
Och nya kärleken från Mary Kay: 3-1 cleanser, som jag fick som värdinnegåva. Väntar också hem makeup-removern, som är suuuperbra!
Nästa gång jag är värdinna ska jag beställa hem foundation och ansiktscreme.. Måste ju vara fiffig och ta det den billiga vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar