10 februari 2015

Worst part

Alla dagar är det inte bara tjo och tjim och världens bästa. Ja, mitt jobb alltså. Ingen dag är den andra lik, och tack och lov säger jag för det. Idag har det varit en extra tung dag. Jag försöker ta vara på ljusglimtarna, men det är svårt när man vissa stunder är så nära att tappa tålamodet (för sjuttionde gången på en timme) att det hade känts lättast att köra huvudet i väggen en stund. Tio, nio, åtta, sju... Får hålla i de goda stunderna under dagen extra hårt dagar som denna. En välkomnande kram. En hand i min när vi vilar. En glatt leende efter en viktig historia. Solens värmande, vackra strålar klockan halv fyra på eftermiddagen. Sånt.

Nu är jag hemma och har lugnat ner mig lite grann. Kokar lite ägg till dagens middag, och funderar vad vi ska handla bara sambon kommer hem. Ikväll blir det också zumba med tjejerna, så det borde väl få upp humöret rejält. Imorgon blir nog en bättre dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar