17 februari 2015

Fettisdagen

Okej, FET-TISDAGEN/FETTIS-DAGEN eller helt enkelt fastlagstisdagen. När man äter fastlagsbullar, inte semlor. Semlor är salta och innehåller t.ex. morot. Fastlagsbullar däremot, innehåller helst mandelmassa. Men sylt går nog också, i nödfall. Å myki gräddo! Just denhär fetto-dagen har jag ätit fastlagsbullar som ett riktigt fetto. Två minifettisar på jobbet; en till efterrätt och en till kaffet, för de var faktiskt så små att man kunde äta dem i två tuggor styck... Sen hade jag Alexandra på besök efter jobbet, och då smällde vi i oss varsin till kaffet (som jag inte drack). Eftersom jag köpte fyra stycken när jag handlade på Livsmedel, så delade jag och sambon den sista ikväll när vi kollade Arrow. Redan under kvällens zumba hade jag de tidigare bullarna upp i halsen, så ni kan ju gissa hur det gick när jag åt en halv till... Nä, det var den fuskdagen alltså. På söndag ska jag äta popcorn på bio, men inget mer. Fy pöschkan. Tur att det bara är fettotisdagen en dag i året!

Och så till den viktigaste frågan - sylt eller mandelmassa? You know the deal.

1 kommentar: