1 januari 2016

Mitt 2015, del 2

Här kommer nu fortsättningen på min årsresumé. Juli till december i bild och lite text, varsågoda:

JULI:
 Fick vara modell för en dag åt Model Lab.
 Suckade över "det vackra sommarvädret".
Körde Kardaanikunkku i Tammerfors...
 ... och övernattade på otroligt härliga B&B Nostalgia.
 Såg sommarteatern Tre kärlekar på Kyroboas.
 Var galen i sommarblommor.
Firade kusin Andrés konfirmation.
 Besökte Dublin...
 ... och London, tillsammans med Kalle, Madde och Rico.
 Gick på loppisrace i Nykaabi.
 Zumbade två timmar i Maxmo med Madde och många andra.
 Spenderade några (OBS! väldigt få!) sköna dagar på stranden med Louise och Maria.
 Spenderade några dagar med Sandra på hennes mammas villa utanför Tammerfors.
 Åkte till Tuuri på semestershopping med mamma och Kati.
Umgicks med min saknade lilla S.

Annat intressant som hände: Jag hade semester hela månaden, alltså hann jag med en hel del (här kan ni se en sommarsammanfattning). Jag åkte t.ex. sträckan Årvas-Alavus SJU gånger under juli månad. Svärmor och jag semestershoppade i Vasa, jag hade Enjo-demonstration hemma, och vi firade Vörådagarna med både Maxmodans och grillkväll hos Linn & Åcke.

AUGUSTI:
 Återupptog äntligen tränandet på allvar igen.
 Cyklade ofta till jobbet.
 Gick på pubkväll vid paviljongen och hade tydligen efterfest sen.
 Renoverade ett gammalt bord.
 Körde klubbmästerskap i Jepo.
 Gick på Juthbackamarknaden. 
 Firade villaavslutning hemma hos Simon i Pensala.
 Var på VIP-bloggkväll vid Sunds trädgård.
 Firade Kalles fammo på villan i Bambaviken.
 Såg Scorpions i Jeppis.
 Blev med blåbär.
 Spenderade en skön fredag kväll vid Kangan med Louise.
 Blev med Odd Molly.
 Shoppade och lunchade med sambon i Vasa.
 Plockade hallon och beundrade utsikten i Kuckus tillsammans med Linn.
 Bowlade och umgicks med min syster och John.
Tog min hittills bästa placering, en andra plats, på Kokkola-köron i Kemora.

Annat intressant som hände: Jag började på nytt jobb, på Solbackens daghem i Kimo. Kalles syster Ida hade kalas, jag ordnade Mary Kay-party, och det blev äntligen sommarvärme i vårt land.

SEPTEMBER:
 Sambon och jag fick vara hemma och sjukskrivna med nån slags konstig spysjuka.
 Gick på loppisrunda i Vasa tillsammans med tjejerna...
 ... och avslutade med tjejkväll hemma hos Madde.
 Min gamla dator sa upp kontraktet, så jag skaffade en ny.
 Trädgårdsintresset fortsatte med höstplanteringar.
 Bakade en karatetårta.
 Körde varmans i Härmä och knep en fjärde placering.
 Hejade på svärfar i Rapakunkku. Själv var jag på kansliet hela dagen.
 Gick Västerö vandringsled tillsammans med Linn.
 Maria och jag gjorde en photoshoot.
Gick på loppisrace i Vörå tillsammans med Louise.
Firade min fd jobbarkollega Kerstin 60 år.

Annat intressant som hände: Linn och jag gick på vårt första spinningpass. Jag gick på första hjälpkurs, och jag och min arbetsgrupp började bearbeta läroplanen 2016 inom förskoleundervisningen. Såg Maze Runner 2 på bio, och följde slaviskt med Idol som började på tv4 igen.

OKTOBER:
 Jag och Linn gick på bygga&bo-mässa i Botniahallen...
 ... samt gick på husvisning av ett Kontio hirsitalo...
... och ett Heikius hus.
 Sambon och jag firade 6 år tillsammans med en spaweekend i Koli.
 Jag hade Forever living-demonstration hemma.
 Provkörde nya varmansbanan i Nedervetil.
 Gick på husvisning i Kokkola med mamma.
 Var på Kimo UF:s 120 års jubileum.
 Ordnade loppis nere i gamla banklokalen.
 Körde årets sista tävling på Jurva.
Bokade äntligen en del av sommarens USA-resa.

Annat intressant som hände: Jag hade höstlov några dagar, och hade också höstens första förkylning. Vi åt mat och bowlade tillsammans med "tjängan" + karar i Vasa, och Madde, Maria och jag var en kväll till Sara W för att lyssna på en Forever-presentation.

NOVEMBER:
Tränade flitigt mellan varven.
 
Hade en grillad mus bakom ugnen.
 Gick på husmöte vid Kannustalo.
 Byggde årets första (och enda!) snögubbe på jobbet.
 Gick på julmarknad i Stjärnhallen.
 Hade Hjulfest med NNSB i Bertyby UF.
 Firade farsdag och pappa 53 år.
 Hade Jeppisreunion hemma hos Cilla med efterföljande utgång i Vasa.
 Började försiktigt ta in julen i hemmet.
 Gick på kurs med mamma och lärde oss göra american pancakes.
Klädde upp oss och for på Galan 2015.

Annat intressant som hände: Gick på julöppning här i byn, Kalles mommo ordnade lillajulmiddag, och vi blev bjudna på pizzakväll till Ida och Patrik. Min kusin André blev 15, NNSB hade höstmöte och vårt hus blev satt ut till försäljning. Månadens tråkigaste nyhet var att Basti gick bort i cancer, endast 25 år gammal.

DECEMBER:
 Fick jullov och njöt av att vara ledig.
 Kapade håret.
 Fick se mitt drömhus i en riktig ritning.
 Hade julfest på jobbet.
 Firade jul hemma...
... hos Kalles föräldrar på julafton...
... och hos mina föräldrar på juldagen.
 Beundrade vår julgran.
 Hade en liten rockstjärna och hans mor på besök.
 Såg lucia i kyrkan.
 Bakade pepparkakor på självständighetsdagen.
 Hade julkaffe på jobbet.
 Bilfan var på service en vecka.
 Julhandlade vid Tuuri med mamma och pappa.
 Hade Idolavslutnings-tjejkväll hemma hos Madde.
 Bakade piroger med mommo.
 "Julpynta båttni".
 Ordnade kundkväll vid Amalia i Nykaabi.
Ordnade nyårsfest hemma hos oss.
Tackade för 2015.

Annat intressant som hände: Gick på Julfrid-konsert i kyrkan, bakade och städade inför julen, gjorde julkalender till bloggen... Juldagen spenderades hemma hos Loppins, var på Camillas två timmars zumba i Bennäs, gick på loppisrunda i Vasa med Louise, och njöt av att vara ledig.

Andra delen av 2015 kan alltså sammanfattas som följande:
- nytt jobb
- lite mer träning
- hemmapartyn och bloggevenemang
- varmansframgångar
- semester
- kompishäng
- husvisningar
- kärlek och framtidsvisioner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar