10 januari 2016

En sorgens dag

Idag hände det som jag fasat för hela veckan - min smoothiemaskin gick sönder. I och med C9-kuren har den gått på högvarv nu när jag använt den två gånger om dagen. Redan i början på veckan märkte jag att det kom lös lite plastflisor nere i fastsättningen, och häromdagen började det komma igenom lite vätska i bottnen. När jag satte igång dagens smoothie så hördes plötsligt ett konstigt ljud, och så hade själva rotorn nertill spruckit i fyra delar. Det hjälptes inte, dagen var alltså kommen.


Maskinen jag haft är en Melissa smoothie to go som jag en gång i tiderna (kanske 5 år sen?) beställt från Ellos när de hade nån kampanj, typ beställ för 25 euro och få smoothiemaskinen för 4,90€. Den har varit så liten och smidig och enkel att använda. Bara att fylla muggen med ingredienser, skruva på locket med blad, svänga upp och ner och skruva in i själva maskinen. Har krossat allt från blåbär till Malaxlimpa med den. Att den dessutom haft två muggar som gått att diska i diskmaskinen har varit stora plus! Visserligen har jag både en mixerstav och en mixerkanna som hör till hushållsassistenten, så smoothies kan jag nog ändå göra i fortsättningen, dock inte riktigt lika enkelt... 

Så nu tänkte jag att ni kunde tipsa mig om billiga små smoothiemakers? Kanske nån av er rent av har en som står hemma i skåpet och samlar damm, som ni gärna vill slippa? Kontakta mig i så fall!
Hälsar den desperata smoothiegörarflickan.

4 kommentarer:

  1. Gigantti har helt fina för typ 25 e :)

    SvaraRadera
  2. Mix and go c3, har själv den och är mega nöjd

    SvaraRadera
  3. Mix & Go C3 har jag å e nöjd me an :)

    SvaraRadera
  4. Har kolla på mix & go men int hittat att beställ nånstans.. Men beställde en annan liknande nu från Anttila :)

    SvaraRadera