27 januari 2016

Back to life

Igår kväll när jag gick och lade mig kände jag sakta men säkert blogglusten återvända. Det började med en kommentar på föregående inlägg, och sen ploppade det plötsligt upp en massa idéer. Idag när jobbdagen var slut hade jag en mycket hetsig tankegång i mitt huvud - gjorde ett utkast om det. När jag dammsög kom jag på en sak till att skriva om - i utkastet. Rörde ihop en sats egen lemoncurd ikväll - noterade receptet och gjorde ett utkast. Ja, kan ni förstå att bara idag har jag gjort fem(!) nya utkast att börja blogga på bara jag hinner! Otroligt.

Om ni undrar varför jag inte massproducerat och tidsinställt inlägg idag så kan jag berätta för er att jag haft fullt upp. Förutom att jobba 6:45-14:15 har jag hälsat på Janica och hennes lilla familj, gått på REKO, dammsugit hela huset, gjort en pajdej och kokat lemoncurd då. Nåt gymmande blev det inte, för till skillnad från igår känner jag mig lite krasslig idag. Kan det kaaanske ha nåt att göra med alla sjuklingar på jobbet? Väntar bara på när det ska slå till för mig.. Och hoppas innerligt att det är förkylning, och inte fakin' magafari som halva gänget på dagis har!


Men för att inte låta alltför negativ ska jag avsluta med att berätta om dagens roligaste grej:

Idag på REKO träffade jag min kära lånedotter, och vi lekte en stund så hennes pappa skulle få handla i lugn och ro. Den lilla klätterapan började hänga i träd, och tappade förstås sina skor.. och där hade hon inga sockor i! Fnissade febrilt, och upprepade några gånger. Sen kom hon på att hon ville hänga upp och ner på en trädgren, och jag lyfte glatt upp henne. Igen och igen och igen. Tills när det skulle ske sista gången innan det var dags att åka hem. Då fastnade både skorna och byxorna i trädet, och S föll ner. HAHAHAHA. Fatta, hon ramlade ur sina byxor! Ni skulle ha sett! Dagens bästa. Skrattar ännu när jag tänker på det. Så små saker som kan göra hela ens dag.. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar