24 januari 2016

Krapis


Såhär fin var jag igår, idag vågar jag inte ens visa hur jag ser ut.. Dagen efter kvällen före, if you know what I mean! Hade det riktigt trevligt på Olli's igår tillsammans med Conny, Tony, Nina och Johanna. Efter x-antal drinkar, en stund på dansgolvet och lite nattmat från Erica-grillen staplade jag in genom dörren vid oklart klockslag. Gissar på halv fem. Idag har jag sovit länge, men inte tillräckligt. Tog lääänge innan jag vågade mig upp ur sängen, än mindre innan jag stoppade nåt i munnen. Mår alltså precis som jag förtjänar! Har inte gjort något produktivt idag heller. Ätit ruispalasmörgåsar, tittat tv och snittat om mina tulpaner, typ. Ljusglimten idag var när min lilla lånedotter ringde och förgyllde en halvtimme av min dag. Sambon har varit på vift största delen av dagen, men när han väl kom hem blev det gourmetmiddag i form av makaroner och stekt korv. Sen fick jag dagens motion när jag traskade uppför lokalbacken för veckans revyskrivning. Tanja och jag skrev en halv sång och sen fick det vara bra för idag. Det var inte precis som att inspirationen flödade...

Nu sitter jag här och tittar på Narcos med ett halvt öga i väntan på att Så ska det låta börjar på svt. Fortfarande väldigt trött, men måste säga att förkylningen inte alls är så farlig som jag hade tänkt mig! Knappt snorig idag, bara lite hängig. Så vem vet, kanske det funkade att "supa bort sjukdomen". Eller sen har jag bara varit duktig på att vila i helgen. Hur som haver, veckan är slut och nästa på inkommande. Fint så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar