24 juni 2015

Skitväder

Dagar som dessa tvivlar jag på om det överhuvudtaget ska bli nån sommarvärme i år. Bara regn och blåst och mulet och med lite tur sol. Man blir lurad att sommaren kommer, som igår, när det var varmt och skönt, och sen dagen efter blir man pissad i ansiktet igen - av ösregn och piskande vindar. Nä fyfan alltså. Om det inte är solsken från och med måndag så säger jag upp kontraktet med dethär landet...

Vad jag haft för mig då? Tja, igår jobbade jag och Åsa i Kimo hela dagen. For raka vägen till Kvevlax när jag slutade, och hälsade på Tees och Miles. Sen via Prisma för veckans matkassar. Och då började bilen jävlas igen när jag skulle åka hem *infoga valfria svärord här*, så det tog en stund.. När jag väl var hemma behövde jag få ut lite aggressioner, så jag hoppade på cykeln och trampade iväg uppför Kyrkbacken. Med Carrie Underwood i öronen och solen i ögonen for 17,5 kilometer på ett huj - 48 minuter närmare bestämt.

 

Idag har det varit regnigt och trist, många tanter och lite barn på jobbet. Efter vilan rullade vi kokosbollar, och när jag trampade hem (i regnet.......) satte de igång Babar på dvd:n. Själv har jag vänt ihop makaronilåda och slösurfat. Dagens plan var att tvätta de sista fönstren, men nähepp, det var tydligen inte vädergudens vilja.. Ska och handla på REKO klockan 18, men annars har jag inga storslagna planer för kvällen. Gissar det får bli en såndär nörd-kväll, om jag inte får övertalat sambon att vi ska städa. Men de tror ja inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar