2 juni 2015

Den långa jobbdagen

Alla dagar blir inte riktigt som man hade tänkt sig. Idag for jag till jobbet 9, slutade egentligen klockan 16. 17:40 skulle jag ha hoppat på med JP i Kyrkbackan och åkt till Bennäs för att göra lottning inför söndagens Sorakunkku. MEEEEN... Halv fyra började ett överföringsmöte med nya barnträdgårdsläraren, och klockan ÅTTA var jag hemma igen. En elva timmars arbetsdag, med andra ord... Sambon hade som tur fixat mat tidigare, så jag fick värma pasta med tonfisksås åt mig. Sen var det också tänkt att vi skulle städa hela hushållet idag, men alltså nä, sori, så superwoman är jag inte! Så vi for på skattjakt istället, till Kalles släkts gamla (förråds)hus. Där hittade jag faktiskt en gammal växttavla och två trälådor. Så det var inte helt fy skam ändå!

 Yo! I'm Gangsta Swangsta on a treasure hunt!

Nu har jag fantiserat om nästa års långresa, doftat när sambon gör toast, fått huvudvärk och bänkat mig i soffan. Ett Big Bang, ett Fringe, och sen i säng!
Är dödstrött, ska ni förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar