9 augusti 2014

Morgonrutinen

Så en vecka har snart passerat av min morgonrutin med powerwalk före jobbet. Måndag, tisdag, onsdag steg jag upp 6:45 och stack på en runda. Det var relativt enkelt, speciellt första morgonen var det bara att hoppa upp ur sängen och traska iväg med lätta ben. Torsdag-fredag hade jag väckning 0600 och då var det betydligt tyngre. Allting tog fem minuter längre; morgonbestyren, själva promenaden, frukosten... Benen kändes tunga från första steget och jag fick verkligen kämpa mot klockan för att hålla uppe ungefär 7km/h som tempo. Nå, fem morgonpass har jag i varje fall avklarat, lika många som jag planerat in. Förstås har jag haft tur med vädret, det har varit varma dagar som börjat ganska svala och sköna, så luften har varit riktigt perfekt där runt sju. 

Nästa vecka har jag två öppningsskift i slutet av veckan, så då ska vi se hur jag gör.. Borde ju få in promenaderna på lördag-söndag då om jag ska hålla mina fem dagar. Eller sen icke. Har inte riktigt bestämt mig ännu! Ett konstaterande kan jag åtminstone göra: Tröttare blir jag då absolut inte fast jag stiger upp en timme tidigare än annars. Blir snarare piggare! Kickar igång kroppen genast med att tvätta fejset med iskallt vatten, dricker sen ett litet glas med iste (Pirkkas kevyt jäätee, 2 kcal/100) och ett stort glas med vatten. En snabbdusch när jag kommer hem och så frukost och på med kläderna och så trampar jag iväg till jobbet. Pigg och glad! Och somnar bra gör jag om kvällarna också. Bara positivt alltså! Så är ni fundersamma om morgon-powerwalks är nåt ni ska börja med kan jag varmt rekommendera. Får bara hoppas jag är lika positiv de kommande tre-fyra veckorna också... Resultat vill jag också börja se av mina 450 förbrända kalorier före frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar