29 augusti 2014

Fredag och Instabomb

Morgonpromenad, jobb, H&M-paket, tortillas, bogsering av rally-Opeln från Kuckus, ett armpass på gymmet och sen bara chill, så kan min dag sammanfattas. En riktigt bra fredag, med andra ord!

 Jag vet inte vad ni ser men jag ser en mycket framträdande midja och ganska mycket smalare ben. Morgonpromenader for the win liksom!
 Möttes av en trevlig överraskning på både golv och matbord idag när jag kom från jobbet. Nu vet jag vad ni menade när ni varnade om exploderande kaveldun.. Och då var dethär tack och lov bara två ganska fredliga explosioner!
 Lite nytt i köket idag: Korg, låda, skärbräde och ljus från H&M Home! Pappersmuggarna i trälådan är köpta från Lagerhaus.
Såhär ser det ut i udda hörnan just nu! Och bygglampan ger ett vackert sken på väggarna. Så mysigt när jag kan tända jordgloben om kvällarna också. Nu ska jag bara försöka lokalisera en snygg kvist och en ljusslinga att sätta i Dame-Jeannen (så heter den tydligen!?)!
Blev sugen på Nutellabollar och Somersby. Trotsade snåltanden och köpte bubbelvatten istället, samt tillverkade ugnsbanan med 80% choko som jag åt med turkisk yoghurt och honung. Ganska gott det också!

Och nu blir det riktigt skönt med helg. Imorgon ska jag SOVA. Eller ja, inte så länge jag kan, för vi ska faktiskt en sväng till Vasa. Lite reseshopping på agendan! Och så ska jag faktiskt unna mig en påse naturgodis från Punnitse & Säästä/Minimani. Sen har jag ingen aning vad som händer. Villaavslutning som det är och allt måste vi väl hitta på nåt. Men vad, det lär ju visa sig. Ha en skön helg hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar