5 augusti 2014

If you only knew

Alltså.. Jag tänker inte klaga på värmen. Men jag tänker säga att det börjar nog småningom räcka, hördu väderguden! Fine att det var superdupermegavarmt och bra väder i juli när jag hade semester. Men alltså nu.. Det går ju inte att jobba i denhär värmen! Orkar ju inte göra nånting. Inte stå, inte sitta, inte ligga, inte TÄNKA. Nä fy. Under 25 grader om jag ska jobba, tack!

Började förstås denhär dagen med en powerwalk mellan klockan sju och kvart före åtta. Så himla bra start på dagen! Fast det verkligen känns tröttsamt och surt att stiga upp 06:45. Imorgon blir det ännu tidigare, för då borde jag hinna tvätta håret efteråt också. Håhå. Och torsdag-fredag börjar jag redan 7:45, så då får jag så lov att pallra mig ur sängen 0600... Huvadåda. Men det ska väl gå! Vi har ju vilan på dagen... Heh.

Hem kom jag strax före klockan fyra. Värmde lite mat, packade en träningsväska och bilade iväg till Vörå. Rutorna fullt nervevade men herrejeez så varmt det var! Träffade upp Linn där runt halv fem och stannade till strax efter halv nio. Vi hann med en 8 kilometers promenad (SVEJTTOT!) och maaaassa prat. Finns ingen som Linn. Hon är min bättre halva, min själ, mitt samvete, mitt förnuft. Hon är den som alltid får mig att inse vad jag ska göra när det känns som om jag är vilsen. Alltid där, uppmuntrande och stöttande och med alla de rätta orden. Ja hödu Andersson, släpper aldär te ja! Kåtten å Mårran fårevahh.

Hallelujah I just love that girl so!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar