24 augusti 2014

Höstens planer

Som många av er läsare kanske vet så har jag alltid tusen saker på gång. Hundra bollar i luften och väldigt sällan en ledig dag i kalendern. Nå, så trivs och lever jag. "Man kan jo sova tå man e död" brukar jag ibland sådär skämtsamt säga åt sambon. Konstaterade idag att nu har jag inte en ledig helg förrän andra helgen i oktober. Alltså.. jaa-a. Tror inte jag haft en ledig helg på hela sommaren heller. Definitionen ledig går ju förstås att tolka på många sätt, här menar jag alltså att jag inte har en enda helg oplanerad förrän då.

Nästa helg är det ju villaavslutning, har visserligen inga planer ännu, men det lär ju hända nåt i alla fall. Sen åker vi iväg till Turkiet, och när vi kommer hem är det Rapakunkku i Jepo på lördag. Helgen efter det, alltså där runt 20:e september, körs det i Härmä på lördag och i Lapo på söndag, så med förutsättning att vi har bilar så blir det väl varmans för hela slanten den helgen. 27.9. är vi bjudna på förlovningskalas, första helgen i oktober är det tävlingar i både Kauhava och Jurva.. Sen avslutas varmanssäsongen och så blir det äntligen lite mera fritt i kalendern! Utöver detta har jag ju fullt program in i veckorna också, med zumba och gym och ridning och möten av alla de slag. Hektiskt liv, nä vatå!?


Sen finns det ju massor som ska/borde göras här hemma också. Exempelvis har vi ju skjutit upp kontorsfixandet alltför länge. Det fösta jag ska sätta igång med när jag har en ledig dag är i varje fall att måla listerna, så har vi ju kommit en bit på vägen! Tapeter finns ju i princip redan och det tar ju också bara en dag att fixa, när vi har tid och kommer oss för det. Och blir kontoret klart så borde hallen också bli klar (Kati, snart tappar ja närvrin!!!), och sen ska det organiseras lite i Kalles rum efter det också. Badrumsförrådet ser ut som helvetet själv, ingången till kallvinden likaså... För att inte tala om uthuset! Ja, här hemma blir vi nog aldrig utan att göra. Om det bara fanns tid och ork och motivation att göra nåt. Vill ju ha lite hjälp av sambon också, men han är ju minst lika bisi som mig. Och är han ledig så vill han bara vara ledig, inte fixa nåt hemma... Så ni fattar, det är svårt att få nåt gjort i dethär hushållet!


Förstås finns det också andra saker jag gärna skulle göra denhär hösten/vintern. Om 1,5 vecka åker vi ju iväg på en veckas solsemester till Turkiet. Det kommer bli en välbehövd semester från vardagen och allt här hemma! Så skönt med sol och värme som batteriladdning. Och massa god mat... Har de svåraste veckorna framför mig nu när jag ska droppa fettprocenten inför resan. En annan resa jag gärna skulle göra i höst är en sväng upp till Haparanda. Föreslog åt sambon att vi kunde sticka iväg på en weekend dit. Gå i butiker (IKEA!!!) och kanske göra nån ruskavandring. Ja, det var ju inte precis entusiastiska kommentarer jag fick som svar men.. Får väl jobba på saken! Åtminstone vill jag göra nån shoppingresa, eventuellt då IKEA i Tammerfors eller en resa över till Umeå. Nåt sånt. Annars vet jag inte. Vill mest ljusmysa och njuta av den hoppeligen vackra hösten!


Har du några planer och drömmar inför hösten och vintern?

4 kommentarer:

  1. Itt har ni väl na planer fö 28.9? ;) tå får ni kom på dop! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. nope, men no har vi! *bokar in* på lörda kombär ja annås å häls på er om ni e hejm :)

      Radera
  2. Tjaa... Har två veckor rehabkurs kvar, en i september och en i december. Sen ska jag en helg till Hangö på en annan kurs. Annars har jag inga egentliga planer... Till skillnad från dig har jag nästan aldrig planerade helger, något jag sku må bättre av tror jag. Men, det e väl bra att bara ta d lugnt också! Ser fram emot höststormarna då man med gott samvete kan sitta inne och mysa med en bok :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. låter ju skönt! ja tror nog jag kanske sku må bra av att NÅN GÅNG ha nån ledig helg, vecka, ja en lite längre tid här hemma då jag bara får göra vad jag känner för. visserligen hade jag ju 4 veckor semester, så lever väl en stund på det nu :) och ja, höststormar är nog det allra mysigaste, när man får bädda ner sig under en skön filt, tända massa ljus och dricka en rykande kopp te framför nån bra serie/film!

      Radera