27 mars 2015

When you're standing at a crossroad there's a choice you gotta make

Idag har varit en tung dag på många vis. Har fått både bra och dåliga nyheter, men vet inte riktigt hur jag ska börja processa dem. Jag vet ju att när en dörr stängs, öppnas ett fönster. Man ska inte alltid förlita sig på den trygga vägen, utan ibland gå på känsla, lita på dendär första tanken. En helt ny värld kan ju öppnas, en värld man annars aldrig hade sett, om man inte valt en viss stig. Idag har jag gjort ett val. Ett val som egentligen inte var mitt val från början. Ett val för min framtid, ett val för min ekonomi, ett val för min hälsa. Men jag har i det valet också valt bort något som är en av de finaste sakerna i mitt liv, något av det viktigaste för mig. Inte frivilligt, men av nödvändighet, kanske.

Poetiskt såhär på en torsdag natt, men det är dagens tankegång. Kände att jag behövde få lätta hjärtat lite innan jag stänger ögonlocken för dagen.. Imorgon är en ny dag - nya möjligheter. Och från och med nu ska varje dag räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar